آموزش تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی استیل ( شرکت خدماتی نظافتی اریا )

آموزش تمیز و براق کردن سینک ظرفشویی استیل ( شرکت خدماتی نظافتی اریا )Reviewed by خانم مرتضوی on Dec 5Rating: 5.0

اگر چه اغلب سینک‌های ظرفشویی این روزها از جنس‌های مرغوب و استیل‌های ضدزنگ ساخته میشوند، ولی این دلیل نمیشود که این سینک‌ها کثیف یا کدر نشوند! مسلما همه‌ی سنک‌ها بعد از مدتی از حالت اولیه خارج میشوند. خوشبخانه چند روش برای تمیز کردن این نوع سینک‌ها و براق کردن دوباره‌ی آن‌ها وجود دارد که در ادامه شرح میدهیم. همراه چه جوری باشید.

توجه: سعی کنید در حین انجام مراحل زیر، حتما دستکش به دست داشته باشید تا به پوستتان آسیبی نرسد.

آموزش تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل

ابتدا یک محلول از آب داغ و صابون یا مایع ظرف

شویی درست کنید و با استفاده از یک پارچه یا اسفنج، و با استفاده از محلوی که ساختید، سینک را بشویید. سپس به یکی از دو روش زیر کار را ادامه دهید.

  • یک دستمال را آغشته به سرکه کنید و با استفاده از آن سعی کنید سینک را بشویید.
  • مقداری جوش‌شیرین رویِ سطح سینک بریزید و با استفاده از یک اسفنجِ مرطوب، این جوش‌شیرین را روی سطح سینک بکشید و سعی کنید سینک را با استفاده از آن تمیز کنید.

اگر سینک شما کثیف‌تر از این حرف‌ها بود!

اگر سینک شما خیلی کثیف بود و با استفاده از روش‌های بالا، تاثیر قابل توجهی ندیدید، میتوانید محلول زیر را امتحان کنید.

  • یک استکان سرکه، یک استکان آب داغ و نصف استکان جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید. سپس این محلول را با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مرطوب روی سطح سینک بکشید و سعی کنید تا با فشار دادن، سینک را تمیز کنید. در نهایت هم با یک دستمال خشک، سطح را پاک کنید.

چگونه سینک ظرفشویی را مثل روز اول براق کنیم؟

اگر با استفاده از روش‌هایی که گفتیم، سنک را تمیز کردید ولی هنوز احساس میکنید که سینک مثل روز اول براق نیست، از این ترفند استفاده کنید.

ابتدا سینک را کامل بشویید و تمیز کنید، سپس مقداری روغن بچه، یا روغن زیتون را با استفاده از یک دستمال روی سطح سینک بکشید. احتمالا نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت.