ترفندها و نکات نظافت منزل

نکات نظافت در منزل

همیشه به یاد داشته باشید که تمیز کردن منزل، آشپرخانه، سرویس‌های بهداشتی، کابینت‌ها، دیوارها و …. فقط برای

عید و یا جشن تولد و مناسبت خاصی نیست. بنابراین با نظافت دوره‌ای مثلا ماهی یک بار یا سه ماه یک بار، فشار کمتری خواهید داشت. چرا که منزلتان همیشه تمیز است. گردگیری و جاروکشیدن به صورت هفتگی هم به شما کمک می‌کند تا در ایام خانه‌تکانی عید دردسر کمتری داشته باشید. نکات نظافت منزل را جدی بگیرید.

نظافت اتاق خواب و اتاق نشیمن را همیشه جدی بگیرید!

از ریخت و پاش جلوگیری کنید و با قرار دادن وسایل پس از استفاده در جای خود، از هرج و مرج بپرهیزید. سعی کنید هفته‌ای یکبار حتما چیزهایی مثل کنترل تلویزیون، موس کامپیوتر، کیبورد و به طور کلی چیزهایی که در معرض آلودگی به انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید.

از نظافت آشپزخانه‌تان حراست کنید!

شاید مهمان به آشپزخانه شما وارد نشود و آن را نبیند، اما چه کسی مهم‌تر از خودتان و اعضای خانواده‌تان؟ بنابراین سعی کنید آشپرخانه را به صورت دوره‌ای و مرتب تمیز کنید و از تجمع چربی و آلودگی روی کابینت‌ها، سینک ظرفشویی، دیوارها و سایر سطوح آشپزخانه جلوگیری کنید. چرا که آشپزخانه اولین مکان در جذب میکروب‌ها است. با نظافت مرتب آشپزخانه، حتی هنگام خانه‌تکانی عید و استفاده از نظافتچی منزل هم کار شما سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود.

نظافت منزل و محل کار در تهران

سرامیک‌ها را هر دو هفته یکبار تی بکشید

یکی از اصلی ترین نکات نظافت منزل ، تمیز کردن سرامیک های کف اتاق ها و آشپزخانه است. این کار باعث سلامت خودتان و خانواده‌تان شده، از لک شدن و چرک شدن و تغییر رنگ سرامیک‌های منزلتان جلوگیری می‌کند.

روفرشی‌های زیبا، اسم رمز نظافت فرش‌ها

یکی از نکات نظافت منزل برای خانوارهایی که دارای فرزند هستند اینست که  برای جلوگیری از ریختن انواع مایعات و یا چسیدن خمیرهای بازی و ریختن شمع و … و لک نشدن فرش‌ها، از روفرشی‌هایی زیبا با جنس‌های ضخیم استفاده کنند. با این کار، هم فرش‌های شما سالم‌تر خواهند ماند و هم کودک دلبندتان با خیال آسوده‌تری به بازی می‌پردازد.

کمی در نظافت حمام و دستشویی کوشا‌تر باشیم

حتما هفته‌ای یکبار دوش حمام، شیر آب و کاسه توالت را ضدعفونی کنیم. بعد از آشپرخانه، حمام و توالت دومین محل برای تجمع باکتری‌هاست. شما می‌توانید بعد از دوش گرفتن از اسپری‌های ضد‌عفونی‌کننده به صورت مرتب استفاده کنید تا از ایجاد هرگونه کپک و دوده جلوگیری شود. برای دستشویی نیز هر ۳ ماه یکبار مواد سفید‌کننده را داخل کاسه توالت بریزید تا میکروب‌ها را بکشد.

در نظافت، هیچ چیز را دست کم نگیرید

وسایلی را که به نظر احتیاج به شستشو و یا دستمال کشیدن ندارند را دست کم نگیرید و تمیز کنید: وسایلی مثل گوشی تلفن، سطل‌های آشغال، پرده حمام، هواکش‌ها، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و…ریزه کاری ها و نکات نظافت منزل را برای همه منزل در نظر بگیرید.

نکات نظافت منزل و شستن دیوارها و کابینت

دقت داشته باشید که اگر نظافت را همانطور که گفته شد به صورت مرتب انجا دهید، دیوارها و کابینت‌ها کمتر کثیف می‌شوند و به راحتی هم شستشو می‌شوند. برای شستشوی آن‌ها می‌توانید از مواد و شوینده‌های خانگی مثل سرکه، شامپو فرش، صابون و … استفاده کنید. حتما به یاد داشته باشید که مخلوط کردن شوینده‌های شیمیایی بسیار خطرناک است و باعث آسیب‌رسیدن به ریه‌ها و سیستم تنفسی شما می‌شود.