روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب ،خدماتی در مشهد

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب ،خدماتی در مشهدReviewed by خانم مرتضوی on Dec 1Rating: 5.0
روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

روش ها:

عید نوروز نزدیک است و حال و هوای خانه تکانی و نوروز شدت یافته است. درست است كه اتاق خواب به دلیل رفت و آمد کمتر اعضای خانواده، نسبت به دیگر فضاهای خانه كم‌تر بی‌نظم و كثیف می‌شود اما این مسئله به این معنی نیست كه می‌توانید توجه كم‌تری نسبت به دیگر اتاق‌های خانه به این فضا بكنید.

به گزارش تالاب اتاق خواب خصوصی‌ترین فضای زندگی ماست و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تمیزی آن داشته باشید. حالا که نوروز را بهانه کرده ایم که نظم و تمیزی و تغییر را در خانه به وجود بیاوریم بهتر است از فضای شخصی خود شروع کنیم.

تمیز كردن اتاق خواب ممكن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما اگر برای این كار برنامه نداشته باشید و از قبل ندانید كه چه می‌خواهید انجام دهید در طول كار دچار مشكلات زیادی می‌شوید. با ما همراه شوید و مراحل تمیز و مرتب کردن اتاق خواب را مرور کنید.

 

قبل از انجام هر كاری به فضای اتاق خواب خود فكر كرده و كارها را طبق اولویت و بر اساس یك زمان‌بندی درست انجام دهید. یادتان باشد كه اتاق خواب شما مخصوص به خود شماست و شما بهتر از هر كسی آن‌جا را می‌شناسید. اما برای این‌كه كار شما ساده‌تر شود و بتوانید راحت‌تر این كارها را انجام دهید ما 4 نكته بسیار مهم در تمیز كردن اتاق خواب را گردآوری كرده‌ایم تا شما بتوانید با پیروی از آن‌ها اتاق خواب خود را در سریع‌ترین زمان ممكن تمیز كنید.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

به تمام بی‌نظمی‌ها سر و سامان بدهید
بهتر است مانند دیگر اتاق‌ها كارهای مربوط به تمیز كردن را از بالا به پایین انجام دهید. اولین گام در تمیز كردن و نظم ‌بخشیدن به هر اتاقی خلاص شدن از شر چیزهای كوچك یا نظم بخشیدن به آن‌ها است. این چیزهای كوچك می‌تواند كاغذهایی كه روی هم قرار گرفته‌اند، لباس‌هایی كه روی زمین پخش شده‌اند، و یا كتاب‌هایی باشد كه در كنار تخت‌خواب شما قرار گرفته‌اند. پس سعی كنید در اولین گام به این بی‌نظمی‌ها نظم دهید و تكلیف آن‌ها را روشن كنید. اكنون می‌توانید كار را آغاز كنید.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

 

وقتی مشغول تمیز كردن اتاق خواب هستید، در حالی كه یك سطل آشغال و یك سبد رخت‌های چرك در دستان‌تان است در درون خانه كمی چرخ بزنید. این كار باعث می‌شود تمام لباس‌های كثیف را داخل سبد رخت‌ها و دورریختنی‌ها را داخل سطل آشغال بریزید. این كار كمك زیادی به راحت‌تر شدن ادامه كار شما می‌كند.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

به تخت‌خواب خود نظم دهید
شاید در نگاه اول نظم ‌بخشیدن به تخت‌خواب بیهوده به نظر برسد چراكه شب دوباره مجبوریم نظم آن را به هم بزنید. اما وقتی این كار را انجام دهید متوجه می‌شوید كه یك تخت‌خواب منظم و جمع‌شده می‌تواند حس و حال یك اتاق خواب را به سادگی تغییر دهد و ظاهر آن را منظم و جذاب‌تر كند. با این كار می‌توانید با نگاهی بازتر بخش‌های دیگر اتاق خواب خود را نظم دهید و به راحتی از پس كارها در كم‌ترین زمان ممكن برآیید.

بهتر است پیش از نظم بخشیدن به تخت‌خواب بالش‌ها، لحاف یا پتو، روتختی و … را بشورید. خوابیدن بر روی تخت‌خواب حس و حال بسیار خوبی دارد چه برسد به این‌كه تمام قسمت‌های آن پاكیزه نیز باشد.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

به كمد لباس‌های خود نظم دهید
این كار را شما باید هر روز انجام دهید. اگر این كار را نكنید كنترل كمد لباس‌های شما به مرور از دست‌تان خارج می‌شود. كمد لباس‌های خود را در ذهن‌تان تجسم كنید: شلوارها، لباس‌های زیر، جوراب‌ها، و غیره هر كدام در كجا قرار دارند؟ سپس به سراغ كمد رفته و به قسمت‌های مختلف آن نظم بدهید. فقط یادتان باشد كه بهتر است لباس‌هایی كه بیش از بقیه از آن‌ها استفاده می‌كنید در دسترس شما باشند تا هر گاه به آن‌ها نیاز داشتید بدون معطلی آن‌ها را از كمد لباس‌ها بیرون بیاورید.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

یكی از پیشنهادهای ما این است كه به دقت به كمد لباس‌ها خود توجه كنید و ببینید كه كدام لباس‌ها را می‌توانید بیرون بریزید (مثلا لباس‌هایی كه برای شما كوچك شده‌اند و یا دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌كنید). مطمئن باشید همیشه لباس‌هایی وجود دارند كه شما به آن‌ها علاقه‌ای ندارید و به همین دلیل از آن‌ها استفاده نمی‌كنید و فقط كمد شما را شلوغ كرده‌اند. البته بهتر است آن‌ها را بیرون نریزید بلكه آن‌ها را به یك موسسه خیریه اهدا كنید.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

اتاق خواب را گردگیری كنید و سپس جاروبرقی بكشید و در نهایت یك عطر بسیار خوش‌بو را در هوای آن اسپری كنید.

قفسه‌ها، گوشه‌ها، و شكاف‌ها (و البته زیر و پشت تخت‌خواب) قسمت‌هایی هستند كه گرد و خاك در آن‌ها بسیار موجود است. بهترین كار این است كه با یك دستمال پارچه‌ای نم‌دار این گرد و خاك‌ها را تمیز كنید. البته به یاد داشته باشید كه برخی از گرد و خاك‌ها با یك بار دستمال كشیدن از بین نمی‌روند. در این حالت یك بار روی آن‌ها را تمیز كنید، سپس دستمال خود را آب بكشید و بعد برای بار دوم این قسمت را تمیز كنید. وقتی كل اتاق را گردگیری كردید می‌توانید كف آن را جارو برقی بكشید.

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

با برخی از وسایل موجود در اتاق خواب خود مانند آباژورها و پرده‌ها مهربان باشید. در مورد این وسایل بهتر است گرد و خاك آن‌ها را با یك دستمال نرم و كاملا پاكیزه تمیز كنید. البته می‌توانید جارو برقی را در كم‌ترین حالت مكش خود قرار دهید و سپس با فاصله آن را در قابل این وسایل بگیرید تا گرد و خاك آن‌ها از بین بروند.

 

 

روش های تمیز و مرتب کردن اتاق خواب

پس از این كه تمام این كارها را انجام دادید یك ماده معطر و خوش‌بو را در هوای اتاق خواب خود اسپری كنید. این كار باعث می‌شود كه حس و حال اتاق خواب شما به كلی دگرگون شود و روحیه شما در آن بیش‌تر شده و در نهایت خواب بهتری داشته باشید.