نکته هایی برای شست و شوی ظروف

نکته هایی برای شست و شوی ظروفReviewed by خانم مرتضوی on Dec 31Rating: 5.0

ظروف بامبو را هر چند وقت يک بار كاملا با روغن زيتون چرب كنید

شست و شو ظروف بامبو

من با مايع ظروفشويی می شورم مثل ظروف عادی، ولی هر چند وقت يک بار كاملا با روغن زيتون آن ها را چرب كنید و بگذارید خشک شود بعد آب بکشید روغن زيتون برای یک مدت به آن حالت زد آبی می دهد و آن را براق می كند.

 

توصیه های در رابطه با شستن ظروف بامبو:

 در صورت امکان بلافاصله پس از استفاده از ظروف بامبو آن ها را شست و شو دهید تا از چسبیدن مواد غذایی به آن جلوگیری به عمل آید.

 برای جداسازی تکه های چسبیده غذا از ناخن یا سمت غیر تیز چاقو استفاده نمایید.

 

 از قرار دادن طولانی مدت ظروف بامبو در آب (به عنوان مثال در یک سینک پر از آب) خودداری نمایید. در غیر این صورت این کار باعث کاهش عمر ظروف بامبو شما خواهد شد.

مکانی را به نگه داری و انبار کردن ظروف بامبوی کثیف اختصاص دهید.

 

برای پخت تخم مرغ و گوشت خام از ظروف بامبو استفاده نکنید. اما در صورتی که انتخاب دیگری وجود نداشت از روش شست و شو با سفید کننده استفاده نمایید. در این روش به ازای هر لیتر آب یک قاشق چای خوری سفید کننده اضافه کنید و ظرف بامبو را کاملا شسته و آب بکشید.

 

زدودن لکه از ظروف نچسب

برای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه هایی که سوخته و ته گرفته، هرگز با قاشق یا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، زیرا نتیجه چیزی جز خراشیده شدن ته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود. برای آنکه این کار را به راحتی انجام دهید به روش زیر عمل کنید؛ ته ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنید که فقط مرطوب شود، بگذارید چند ساعت بماند.

 

معمولاً با این اقدام می توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید. لکه های سرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی چسبد می توان به روش زیر از بین برد؛ دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در ظرف بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

 

یک روش برای تمیز کردن ظروف شیشه ای استفاده از سرکه‌ی سفید است

 

پاک کردن لکه های مات و کدر آب روی ظروف شیشه ای

روش های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند از شر این لکه ها خلاص شوید. در ادامه چند تکنیک به شما خواهیم گفت که فقط باید آن ها امتحان کنید.

 

1) از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید. به ظاهر ساده است اما برندهای مختلف مواد شوینده، هر یک مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند که باید به آن توجه کنید.

 

2) یکی از ترفندهایی که می توانید از آن استفاده کنید، استفاده از روزنامه است. در واقع جوهر روی صفحات روزنامه باعث می‌شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند. برای این کار هم می‌توانید روزنامه را کمی خیس کنید و هم می‌توانید بدون خیس کردن، سطح شیشه را با آن تمیز کنید تا لکه‌ها از بین بروند.

 

3) روش دیگر استفاده از سرکه‌ی سفید است. سرکه یک شوینده‌ی خوب خانگی است که این‌جا هم به کمک شما می آید. برای رایحه‌ی بهتر کمی سرکه را با آبلیمو ترکیب کنید و سپس آن را روی سطح مورد نظر اسپری کنید و دستمال بکشید.

 

4) اگر لکه ها سرسخت بودند و با روش هایی که گفتیم، از بین نرفتند باید سراغ ترکیب قوی‌تری بروید. کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی حاصل شود. سپس با آن سطح شیشه را تمیز کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب گرم ظروف را تمیز کنید. با این روش حتما این لکه‌ها از بین خواهند رفت.