نظافت تخصصی آشپزخانه توسط پرسنل خدماتی نظافتی آریا

نظافت تخصصی آشپزخانه توسط پرسنل خدماتی نظافتی آریاReviewed by علی ابراهیمی مهر on Dec 30Rating: 5.0نظافت آشپزخانه در مشهدآشپزخانه به گفته ما ایرانی ها قلب خانه هست و می بایست دقت بسیاری در نظافت ان انجام داد . پرسنل خانم و آقا ما آموزش های کافی مخصوصا برای نظافت آپشزخانه دیده اند و با بهترین کیفیت و سریعترین زمان اینکار را برای شما انجام می دهند . به ما اعتماد کنید و خدمات نظافت منزل + آشپزخانه خود را به ما بسپارید .

آشپزخانه به گفته ما ایرانی ها قلب خانه هست و می بایست دقت بسیاری در نظافت ان انجام داد .

پرسنل خانم و آقا ما آموزش های کافی مخصوصا برای نظافت آپشزخانه دیده اند و با بهترین کیفیت و سریعترین زمان اینکار را برای شما انجام می دهند .

به ما اعتماد کنید و خدمات نظافت منزل + آشپزخانه خود را به ما بسپارید .

 

تمیز کردن آشپزخانه سریع و راحت !

ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه
یکی از مهم ترین قسمت های خانه، آشپزخانه است، خانم های خانه دار قسمت زیادی از وقت خود را در آن می گذرانند و مهم ترین دغدغه خاطر آنان نیز تمیز و بهداشتی بودن این بخش از خانه است.تميز كردن آشپزخانه

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخش اعظمی از زمان نظافت منزل را صرف تمیز کردن فضای آشپزخانه کنید و باز هم در نهایت نمی توانید آن طور که باب میل تان هست این فضا را مرتب کنید. واقعیت است که آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای پرکاربرد به خصوص آشپزخانه های اپن امروزی نیاز مرتب کردن روزانه و شاید هم چند باره دارد.

 

در این مطلب می خواهیم در قالب چند ترفند ساده و مهم پاسخ سوال “چگونه آشپزخانه مرتب داشته باشیم؟” را به شما بدهیم تا در کمترین زمان ممکن آشپزخانه ای تمیز و مرتب داشته باشید پس با ما همراه باشید.
همان طور که گفته شد آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای پر کاربرد نیاز به نظافت بیشتری دارد. نظافت این فضا می توانید به پایان هر روز و انجام تمام فعالیت های پخت و پز و روزانه موکول کنید، جا به جایی ظروف شسته شده، تمیز کردن گاز ، کف و… از جمله فعالیت هایی است که باید روزانه آن ها را انجام دهید. توجه داشته باشید که در برنامه ی نظافتی خود در هر هفته نظافت کلی آشپزخانه را فراموش نکنید.

ظروف کثیف را بلافاصله بشویید
یکی از راه حل های مرتب ماندن فضای آشپزخانه تان شستن بلافاصله ی ظروف مصرفی است. با این روش می توانید به سادگی ظاهر آشپزخانه تان را مرتب و منظم نگه دارید توجه داشته باشید که پس از خشک شدن ظروف حتما آچکان را خالی کنید و ظروف مصرفی را به جایگاهشان در کابینت ها باز گردانید. توجه داشته باشید که آبچکان های کابینتی برای شما که زمان زیادی برای نظم دهی به آشپزخانه ندارید بهترین گزینه است.

به خریدهایتان سر و سامان دهید
اکثر خانم های خانه دار وظیفه ی خرید روزانه و یا خرید های هفتگی را بر عهده دارند. یکی از پاسخ های اصلی به سوال ” چگونه آشپزخانه مرتب داشته باشیم؟” اولویت دادن به جای گذاری خریدهای منزل است. قبل از خرید های خانه چه روزانه و چه هفتگی حتما از مایحتاج خود لیستی تهیه کنید تا خرید اضافه و یا کمتر از نیاز نداشته باشید. پس از خرید پیش از هر کاری لوازم خریداری شده را در جای معین شان جایگذاری کنید با این کار از شلوغ شدن فضای اطرافتان کم می کنید و تمرکز بیشتری رو فعالیت خود خواهید داشت. یکی از راه حل های نظم دهی به خرید ها استفاده از سوپر مارکت ها در آشپزخانه است.
آشپزخانه یکی از پر جزییات ترین بخش های خانه است که لوازم و وسایل مختلفی در خود دارد. که باید برای تک تک این لوازم ، فضای مناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید. اکسسوری های بسیاری هستند که برای این منظور در فضای آشپزخانه تعبیه می شوند و نظم دهی به محیط آشپزخانه ی شما را ساده تر می کند.

کانتر آشپزخانه را خلوت کنید
جا کم دارید؟ روی کانتر آشپزخانه حساب کنید! آشپزخانه های اپن امروزی فضایی را برای قرار دادن برخی از لوازم ضروری پر کاربرد در اختیار شما قرار می دهد. اما باید بدانید که قرار دادن تمام لوازم برقی اعم از ضروری و غیر ضروری نه تنها باعث کمبود فضا برای انجام فعالیت های تان می شود بلکه باعث ایجاد اغتشاش بصری در فضای آشپزخانه تان می شود. بهتر است با توجه به فضای آشپزخانه یک یا دو وسیله ی پر کاربرد مانند مایکروفر و یا چای ساز را در فضای آشپزخانه تان قرار دهید و باقی لوازم را به داخل کابینت منتقل کنید تا آشپزخانه شما ظاهر مرتب تری داشته باشد.

کابینت ها را مرتب کنید
پاسخی دیگری که می توان به سوال “چگونه آشپزخانه مرتب داشته باشیم؟ ” بدهیم مرتب کردن کابینت ها می باشد. برای مرتب کردن کابینت ها بهتر است ابتدا لوازم آشپزخانه تان را دسته بندی کنید و هر کدام از کابینت ها را به یکی از لوازم آشپزخانه اختصاص دهید به طور مثال فضای قابلمه ها را مشخص کنید، ظروف مهمان از ظروف دم دستی تفکیک کنید با این روش کافی است در پایان هر هفته فقط تعدادی از کابینتهای مشخص را مرتب کنید و مدت زمان کمتری را صرف نظافت آشپرخانه تان خواهید کرد.

پاک کردن چربی در آشپزخانه
برای پاک کردن روغن و چربی، مواد غذایی تازه ریخته شده روی اجاق، زدودن لکه های چربی داخل فر و شیشه آن، مخلوطی از مقدار مساوی جوش شیرین و نمک پودر با کمی آب تهیه کنید و با مالش به وسیله دستمال نرم، نقاط مورد نظر را پاک کنید.

لکه های چربی قدیمی تر و چسبیده به اجاق، نیاز به زمان بیشتری دارند. برای زدودن آنها مقداری جوش شیرین را با کمی آب به صورت خمیر درآورید و روی نقاط مورد نظر بمالید و پس از چند ساعت با دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید.