روش های جدید و آسان نظافت منزل

روش های جدید و آسان نظافت منزلReviewed by خانم مرتضوی on Nov 29Rating: 5.0

استراتژی خود را تغییر بدهید

بزرگترین اشتباهی که همه می کنند این است که اتاق به اتاق  نظافت می کنند. این کار خیلی کند و وقت گیر است. می توانید  اشپزخونه را در چهار ساعت تمیز کاری کنید، یا کل خانه را. انتخاب با خودتان است. خیلی از مردم به یک جای خاص گیر می دهند و حسابی تمیزش می کنند و حالا نساب و کی بساب. اینطوری دیگر وقت و انرژی ای برای بقیه جاها نمی ماند. عاقلانه ترین و موثر ترین روش این است که همه جا را پشت سر هم دستمال بکشید و تمیز کنید و بروید. هیچ جا گیر نکنید!

بیشتر حرفه ای های یک شرکت خدماتی طرفدار نظافت مرحله به مرحله هستند. یعنی مثلا اول گردگیری کل خانه، بعد جارو کشیدن کل خانه و همینطور الی آخر. فقط اینطوری کمی بیشتر راه می روید، که اتفاقا برای سلامتی کمر و رفع خستگی هم خوب است. اینطوری کار ها هم سریعتر پیش می رود چون ذهنتان روی حرکت کردن برنامه ریزی شده. با انجام این دستور العمل ها بصورت مرحله به مرحله، اگر مبتدی هستید ظرف ۴ ساعت، و وقتی حرفه ای شدید فقط در عرض دو ساعت و نیم کل خانه تان برق می افتد و از تمیزی می درخشد!

نقطه شروع نظافت خانه: دستشویی طبقه بالا

اینجا برای شروع عالیست. چون می توانید لوازم نظافت را هم آنجا بگذارید.

برنامه حمله: بالا به پایین، چپ به راست

هر کار را از بالاترین نقطه شروع کنید. مثلا گردگیری را از قفسه های بالایی شروع کنید و در هر اتاق از چپ به راست حرکت کنید و نظافت را ادامه بدهید. اینطوری هیچ چیز را از قلم نمی اندازید و ناخواسته گرد و خاک را از قفسه های بالایی به قفسه های تمیز شده پایینی نمی ریزید.

قدم اول نظافت خانه: گردگیری

همه اتاق ها را گرد گیری کنید. روی مبل ها و لوازم چوبی، رو و زیر قفسه ها، نرده ها، قاب عکس ها، تابلوها، تلویزیون و خلاصه همه خرت و پرت ها. هر جا شد گرد گیری خشک انجام دهید چون راحت تر است و مرطوب کردن یک شیء خاکی تمیز کردنش را سخت می کند. برای پاک شدن لکه های ناشی از جای دست و اثر انگشت، یک دستمال میکرو فایبر را با آب گرم نمدار کنید و روی سطوح لک شده بکشید. بالاترین جای لوازم منزل را فراموش نکنید. آنجا همیشه بیشترین خاک جمع می شود و بعد این گرد و خاک کم کم به پایین می افتد و کارتان را سخت می کند.

قدم دوم نظافت خانه: سطوح پارچه ای

گشتی در همه جای خانه بزنید، رو.تختی ها و روبالشی ها را عوض کنید، به رومبلی ها رسیدگی کنید و در صورت لزوم روی مبلمان خانه را با سری مخصوص برس دار جارو برقی تمیز کنید.
قدم سوم نظافت خانه: آینه ها و شیشه ها

با دوتا دستمال میکروفایبر، یکی مرطوب و یکی خشک همه شیشه ها و آینه ها را مثل آینه! برق بیندازید. اینطوری دیگر هیچ لکه ای نمی ماند.
قدم چهارم نظافت خانه: پاک کردن سطوح

همه سطوح منزل و پیشخوان آشپزخانه را تمیز و در صورت لزوم ضد عفونی کنید. یادتان نرود چیز هایی

که انگشتان دست با آنها زیاد تماس دارد را هم حتما حسابی تمیز کاری کنید.

مثلا کنترل تلویزیون، تلفن، دستگیره در، کلید و پریز ها و چیز های اینچنینی که معدن میکروب و جرم هستند.
قدم پنجم نظافت خانه: آشپزخانه و حمام

اسپری شوینده را روی وان، سینک، توالت بپاشید و بگذارید بماند. بعد برگردید و تمیزشان کنید. بعد نوبت آشپزخانه است که داخل مایکروفر، کابینت و در های لوازم آشپزخانه را تمیز می کنید. قدم ششم جارو زدن زمین و بعد سابیدن کف حمام و دستشویی و همه کفپوش های منزل است.
قدم ششم نظافت خانه: شستشوی کف

برای اینکه مطمئن شوید همه کف سرویس بهداشتی را بطور کامل تمیز ضد عفونی کرده اید، می توانید مثل من این کار را بصورتی که روی زانوها و کف دست هایتات قرار گرفته اید انجام دهید تا کاملا روی سطح زمین مسلط باشید.