نکات اصولی در نظافت در منزل

 نکته اصولی و صحیح برای نظافت منزل 

کارهای خانه تنها یکی از کارهایی است که باید در خانه انجام دهید. مهم نیست چه اتفاقی در زندگی ما می‌افتد، ما نمی‌توانیم در کنار سینک پر از ظرف غذاهای کثیف و یا سبد لباس های شسته نشده که بوی گندی ایجاد کرده اند، بایستیم.

کارهای خانه زمان، انرژی و توجه نیاز دارند. بیایید با خودمان صادق باشیم، کدام یک از ما دوست داریم وقت و انرژی و زمان خود را صرف نظافت منزل کنیم؟ آشپزی و گذراندن وقت با خانواده‌های خودمان، آسان تر است؛ و آسانتر است که به کف صابون درون وان حمام نگاه کنیم و بگوییم: این کار را هم فردا انجام می‌دهم.

مدیرت نظافت منزل

بسیاری از ما انجام کارهای خانه را تا زمانی که قابل تحمل است رها می‌کنیم. اما راه‌هایی برای انجام دادن کارهای خانه به صورت مدیریت شده، آسان‌تر و از همه مهمتر، سریع‌تر وجود دارد، تا بتوانیم زمان بیشتری را با خانواده و دوستان خود صرف کنیم. در زیر چهار روش وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آنها کارهای منزل خود را انجام دهید، از تلنبار شدن آنها در امان بمانید، و زمان استراحت بیشتری برای خود فراهم کنید.

5 نکته رنگ آمیزی خانه

بسیاری از مردم سعی می‌کنند نظافت منزل را آخر هفته انجام دهند. برنامه آن‌ها این است که صبح روز جمعه کمی استراحت کنند، قهوه بنوشند، جارو را بردارند و خانه را تمیز کنند. اما زمانی که روز جمعه به جای صبح زود، حدود ساعت ۱۰ از خواب بیدار می‌شوم، شما یک ساعت وقت صرف نوشیدن قهوه خود می‌کنید، و تا زمانی که به پایان برسد، بچه‌ها سرشار از انرژی هستند و می‌خواهند به پارک بروند.

دیر از خواب بیدار شدن + احساس تنبلی + بچه های پرشور = هیچ کاری انجام نمی‌شود.

یک روش جایگزین که پیشنهاد می‌کنم، این است که: خانه خود را به تدریج در طول هفته تمیز کنید. هنگامی که از کار به خانه می رسید ، شام بخورید، به بچه‌ها در انجام تکالیف، یا آنچه که باید انجام دهید، کمک کنید و در نهایت بخشی از کارهای خانه که می‌توانید در یک ساعت یا کم‌تر انجام دهید، شروع کنید. چه کار شستن لباس‌ها و یا روشن کردن ماشین ظرفشویی، کارهای کوچک در نظافت منزل را در طول هفته انجام دهید؛ به طوری که روی هم انباشته نشود، شما را خسته نکند، و در بهترین حالت آخر هفته‌های شما آزاد باشد.

به من اعتماد کنید! می‌دانم این موضوع پس از یک روز پر مشغله در محل کار احمقانه به نظر می‌رسد، اما فکر می‌کنم همه ما مدت‌ها پیش به این نتیجه رسیده ایم که در طول هفته خسته خواهیم شد، اینکه چه کاری انجام می دهیم، چندان اهمیتی ندارد. یک ساعت اضافی در هر روز ممکن است زیاد به نظر برسد، اما قطعا بهتر از چهار یا پنج ساعت از روز تعطیل شما است.

نکات انجام کارهای نظافتی

نظافت منزل را به یک موضوع خانوادگی تبدیل کنید

می‌خواهم نکته ای مهم درباره بچه‌های کوچک به شما بگویم! برای کودکان، همه ی چیزهای جدید عالی هستند! با کمی نبوغ، می‌توانید کودکان خود را به کارهای نظافت منزل مشغول کنید تا درگیر کارهای ساده خانه شوند، مسئولیت‌های اساسی را به آن‌ها آموزش دهید، و مقداری از بار مسئولیت را از دوش خود بردارید.

برای کمک به حفظ تعامل کودکان، حتی می‌توانید کارهای خانه را به سرگرمی های کوچکی که می توانند بازی کنند، تبدیل کنید. مسابقه ای درست کنید تا ببینید چه کسی اول می‌تواند لباس‌های کثیف خود را بردارد، یا ببیند که چه کسی می‌تواند بدون اشتباه لباس خود را بر اساس رنگ مرتب کند. در حین مرتب کردن لباس‌ها می‌توانید با آنها لباس‌ها را بشمارید. عالیه، نه؟ شما به آن‌ها کمک می‌کنید رنگ‌ها، اعداد و ارزش کار سخت را یاد بگیرند در حالی که آن‌ها در نظافت منزل به شما کمک می کنند!

وقتی آن‌ها رشد می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند، احتمالا باید نحوه پاداش دادن و میزان سختی کارها را تغییر دهید. ۵ دلار برای یک اتاق تمیز و یا زمان تلویزیون اضافی به شرط آنکه همه چیز درست باشد! این‌ها انگیزه هایی ساده هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کمک گرفتن از کودکان خود در کارهای خانه استفاده کنید.